Om te beginnen bedank ik jou hartelijk voor jouw bestelling(en). Hierna volgen puntsgewijs de voorwaarden die ik hanteer bij de verzending en retourverwerking van bestellingen. Met als uitgangspunt dat ik er alles aan doe om er voor alle betrokken partijen altijd zo goed en professioneel mogelijk uit te komen.

ALGEMEEN

  1. Face to Care is geregistreerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer 34285654 en btw-nummer NL001427438B05.
  2. De algemene voorwaarden van Face to Care zijn van toepassing op elk aanbod van Face to Care en op elke tot stand gekomen overeenkomst (op afstand) tussen Face to Care en de klant.
  3. Geen enkele overeenkomst kan tot stand komen zonder dat de klant akkoord gaat met deze algemene voorwaarden. Door het plaatsen van een bestelling in de webshop van Face to Care gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden van Face to Care.
  4. Face to Care kan niet garanderen dat de informatie op de website altijd up-to-date is en kan op elk moment de inhoud van de website veranderen of aanpassen.

De kleuren op je scherm kunnen afwijken van het originele product. Dit is afhankelijk van de instellingen van je computer. We doen uiteraard onze uiterste best om de juiste kleuren te tonen op de website maar een 100% juiste weergave kan niet altijd gegarandeerd worden.

BETALING

  1. De op de website vermelde prijzen zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief verzendkosten. Spel- en zetfouten zijn voorbehouden. Bij eventuele spel- en zetfouten is Face to Care niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
  2. We accepteren uitsluitend betalingen via Ideal/Mollie.

De van toepassing zijnde verzendkosten worden toegevoegd aan het orderbedrag. Na het plaatsen van je bestelling, ontvang je een automatisch gegenereerde bevestiging via het e-mailadres dat bij ons bekend is.

VERZENDING EN LEVERING

  1. Wij verzenden producten in Nederland, België, Duitsland, Italië en Frankrijk. Verzending naar overige landen is op aanvraag. Alle bij ons bestelde producten worden met MyParcel als pakketpost, met een track-en-tracecode (T&T-code), aangetekend verstuurd. Hiervoor berekenen wij de volgende kosten:
    • Pakketpost in Nederland: € 7,85,-
    • Pakketpost naar België: € 9,-
    • Pakketpost naar Duitsland: € 9,50
    • Pakketpost naar Italië: € 15,50
    • Pakketpost naar Frankrijk: € 14,25
    • Wij verzenden gratis bij bestellingen vanaf € 125,-
  2. Face to Care streeft ernaar de bestelling binnen 1-5 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden; bij artikelen die niet voorradig zijn kan dit enkele dagen langer duren; we houden je dan via e-mail op de hoogte. Je ontvangt je T&T-code zodra het pakket verzonden is. Let op: rondom feestdagen kan de levering langer op zich laten wachten; hou daarmee rekening bij de bestelling.
  3. Face to Care is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van verlies of beschadiging van de bestelde artikelen door toedoen van de bezorgdienst.

RETOURNEREN

  1. Alle geretourneerde producten dienen in de originele verpakking en ongebruikt/ongeopend/intact bij ons aangeleverd te worden. Het item mag ook niet in de buurt van huisdieren zijn geweest. Wanneer de sealsticker, die op het product zit, wordt verbroken, kan het product helaas niet meer geretourneerd worden. Retourzendingen dienen in de originele verpakking verstuurd te worden, voorzien van de meegeleverde retoursticker.
  2. Indien een product wordt geretourneerd met één van de bij punt 1 genoemde kenmerken, dan behoudt Face to Care zich het recht voor het product te retourneren op kosten van de klant en het aankoopbedrag niet terug te storten. Hygiëne & veiligheid’ zijn voor ons twee enorm belangrijke speerpunten en daarom zijn we heel streng op controle van product(en)gebruik. Indien wij constateren dat producten toch gebruikt zijn voordat ze geretourneerd zijn aan ons, zullen wij het desbetreffende product niet vergoeden. Je kunt er dan voor kiezen om het geweigerde product op je eigen kosten nogmaals te laten verzenden. Ga ervan uit dat iedereen het prettig vindt om een nieuw en ongeschonden product te ontvangen.
  3. De bestelling kan binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Na 14 dagen gaat Face to Care ervan uit dat de bestelling is geaccepteerd. Face to Care behoudt zich het recht voor retourzendingen te weigeren of om slechts een gedeelte van het betaalde bedrag terug te betalen wanneer de artikelen niet binnen 14 dagen door de klant zijn teruggestuurd. Retourzendingen dienen binnen 14 dagen (na aankoopdatum) vooraf via klantenservice/retourformulier aangemeld te worden.

Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant dat de retourzending volledig intact bij ons aankomt; gebruik daarom uitsluitend de originele verzendverpakking voor het retourneren van je producten en bewaar je verzendbewijs goed. Indien retourzendingen zoekraken, is het de verantwoordelijkheid van de klant om dit te regelen met de betreffende pakketdienst en kunnen wij de artikelen helaas niet terugbetalen.

Een artikel retourneren doe je volgens deze 3 stappen:
  • Stap 1: Neem binnen veertien dagen na aankoopdatum van jouw bestelling, contact met ons op via klantenservice/retourformulier
  • Stap 2: Stuur jouw pakket retour in de originele verpakking of in een soortgelijke verpakking, voorzien van de meegeleverde retoursticker. Het product dient verzekerd, met Track & Trace, verstuurd te worden. TIP: bewaar altijd de Track & Tracecode van jouw retourzending! Face to Care is niet aansprakelijk voor retourzendingen die, voordat ze door ons ontvangen zijn, verloren zijn gegaan. Restitutie is dan ook niet mogelijk.
  • Stap 3: Zodra jouw pakket bij ons is aangekomen, nemen wij contact met je op over de afhandeling.

VERZENDKOSTEN BIJ RETOURNERING

  1. Indien je (een gedeelte van) je bestelling aan ons wilt retourneren, zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. Retourzendingen moeten binnen 14 dagen na aflevering bij jou bij ons binnen zijn, daarna kunnen wij de zending helaas niet meer accepteren. De verzendkosten voor het retourneren en ruilen van producten zijn voor rekening van de klant. Face to Care adviseert die te verzenden met een Track & Tracecode.
  2. Face to Care is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal ontstaan tijdens de retourzending.

TERUGBETALING

  1. Retourzendingen worden uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst door ons in behandeling genomen. We zullen de geretourneerde producten in die tijd inspecteren. Indien de geretourneerde producten na controle goedgekeurd zijn, vergoeden we het bedrag via de betaalmethode en het rekeningnummer waarmee je bij ons hebt afgerekend. Wij zullen de kosten van alle geretourneerde producten terugbetalen.
  2. De verzendkosten naar de klant toe, en van de klant naar ons toe, komen niet in aanmerking voor een terugbetaling.
  3. Mocht je een product willen omruilen voor een ander product, dan raden we je aan om het vervangende product zelf te bestellen om vergissingen te voorkomen.
  4. Mocht er iets mis zijn met je levering, dan verzoeken wij je vriendelijk om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via de e-mail. Heb je een verkeerd of defect product ontvangen, dan zoeken we op die manier samen met jou naar een passende oplossing.
  5. Terugbetaling van verkeerd geleverde producten geschiedt binnen 14 dagen na ontvangst.

Hartelijk dank voor jouw aankopen bij Face to Care en het in ons gestelde vertrouwen.